Tanulásban akadályozott, értelmileg akadályozott, valamint az autista tanulóink számára eltérő tanterv szerinti szegregált oktatási formát biztosítunk.
- a gondjainkra bízott gyermekeket olyan szellemi és erkölcsi útravalóval lássuk el, amely egész életük során vezérfonalat jelenthet az élet útveszőiben való eligazodáshoz
- az élő, őszinte partneri viszony kiépítése a szülőkkel, mert megítélésünk szerint ez az alapja közös célunk, a gyermek egészséges felnőtté nevelésének megvalósításában.
Személyi feltételeink:
Gyógypedagógusok: 8 fő
- Bartek Józsefné
- Kosztrub Ferencné
- Molnárné Kristóf Judit
- Mádi Kálmánné
- Ducsainé Fodor Edit
- Kovács Júlia
- Nagy Sándor
- Mádi Melinda
Gyógypedagógiai asszisztensek: 3 fő
- Kiska Lászlóné
- Lengyel Gézáné
- Mika László
Tanulólétszámunk:
- tanulásban akadályozottak:15 fő
- értelmileg akadályozottak: 11 fő
- autista: 6 fő
Tanulólétszámunk osztályszinten ideális, mely lehetőséget biztosít a hatékonyabb nevelő-oktató munkára (egyéni képességek szerinti differenciálásra).
Kiemelt feladatunknak tartjuk a személyiség érésének, az önismeret fejlődésének elősegítését a tanulási, viselkedési szokások elsajátításával, magatartási normák közvetítésével. A sérülésből, fogyatékosságból eredő tanulási nehézségek leküzdésének; s a jól működő funkciók továbbfejlődésének segítését; individualizált programok, differenciáló pedagógiai eljárások alkalmazásával.
Tanítási módszereink:
- Meixner-féle olvasás-írástanítás (dyslexia prevenció)
- egyéni
- frontális
Tanórán kívüli foglalkozásaink:
- szakkörök
- felzárkóztatás, tehetséggondozás
- hitoktatás: heti 1 alkalommal
- mindennapos testedzés
Egyéni fejlesztés – habilitáció, rehabilitáció:
Tervszerű, tudatos fejlesztő foglalkozást végzünk, amely átfogja az általános iskola minden évfolyamát. A fejlesztés, egyéni, csoportos, illetve osztálykeretben történik, egyéni fejlesztési tervek alapján.
Az egyéni fejlesztési terv tervezése, elkészítése a TKVSZRB szakvéleménye, ill. fejlesztési javaslatára építve és minden más, a gyermek megelőző életszakaszából származó diagnózis, vélemény, valamint a pedagógus megfigyeléseiből és kiegészítő pedagógiai vizsgálatainak összegzése alapján történik.
8. osztályos diákjaink szerencsés helyzetben vannak, hiszen intézményünk több célú, így lehetőségük van az iskolán belül megismerkedni a különböző szakmákkal, illetve a szakközépiskolai élettel.
Ezen kívül lehetőséget biztosítunk más intézmények megismerésére nyílt napok alkalmával.
Az eltérő tanterv szerint tanuló gyermekek a következő szakmák közül választhatnak: mezőgazdasági gazdasszony, falusi vendéglátó, kertész, festő mázoló-tapétázó.
|
„Mert emberek, mert szomjazzák a jót, mert rettegik a rosszat és nevetni, sírni tudnak, akármily együgyün, és a maguk módján még boldogok. Igen, boldogok is lehetnek: így hát |
teljes joguk van embermódra élni, sebzetteknek a Törvény tenyerén, joguk van: játszani, remélni, látni, tanulni, emlékezni, hinni, tenni, lebírni tébolyt és kora – halált! Dicsőség annak, ki pártjukra állt.”
(Garai Gábor: Az abaújkéri kastélyban) |

